Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Računalna geometrija

Šifra:
33496
Kratica:
B12A01
Visoko učilište:
Geodetski fakultet
ECTS bodovi:
5.0
Opterećenje:
30(P) + 30(V)
Nositelji:

mr. sc. Nikol Radović, v. pred.

Izvođači:

mr. sc. Nikol Radović, v. pred. (P, V)

Opis predmeta:
<br> Cilj predmeta je obnova i nadopunjavanje stečenih vještina i kompetencija srednjoškolske geometrije/ matematike, uporabom programa dinamične geometrije kao alata za crtanje s posebnim naglaskom na primjenu u geodeziji i geoinformatici. <br> <strong>Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi</strong> <ul><li>Razumjeti matematičke metode i fizikalne zakone koji se primjenjuju u geodeziji i geoinformatici <li>Primijeniti znanja matematike i fizike u prepoznavanju, formuliranju i rješavanju inženjerskih zadataka <li>Poznavati teorijska načela, postupke računske obrade i vizualizacije podataka geodetskih izmjera <li>Upotrebljavati informatičku tehnologiju u rješavanju geodetskih i geoinformatičkih zadataka <li>Planirati nastavak akademskog obrazovanja u području geodezije i geoinformatike ili srodnih disciplina, te razviti kulturu cjelo životnog i stručnog obrazovanja</ul> <strong>Očekivani ishodi učenja na razini predmeta</strong> <ul><li>Znanje i razumijevanje temeljnih geometrijskih koncepata, principa, teorija i rezultata <li>Riješiti konstruktivni zadatak primjenom različitih metoda (transformacije ravnine, mjesta točaka, iteracije, . . . ) <li>Konstruirati geometrijsku figuru animacijom <li>Definirati i konstruirati krivulje 2 . i višeg reda animacijom s posebnim naglaskom na krivulje primjenjive u geodeziji i geoinformatici <li>Usvojiti osnovne geometrijskog (matematičkog) modeliranja i primjenjivati ih <li>Sposobnost formuliranja problema geodezije geometrijskim (matematičkim) jezikom te njihova analiza i rješavanje <li>Demonstrirati vještine geometrijskog zaključivanja</ul> <strong>Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave</strong><br> Sadržaj predavanja: <ul><li>Kratka povijest Računalne geometrije (1 sat). <li>Transformacije ravnine (definicija i svojstva) (3 sata). <li>Rješavanje konstruktvinih zadataka metodama transformacije ravnine (4 sata). <li>Rješavanje konstruktivnih zadataka metodom geometrijskog mjesta točaka (4 sata). <li>Kompozicija transformacija ravnine i grupe simetrija (4 sata). <li>Osnovni pojmovi teorije kaosa, fraktalne geometrije i metode iteracije (2 sata). <li>Animacija kao temelj računalne grafike, nekad i danas . <li>Prikaz geometrijskih figura animacijom (4 sata). <li>Vizualizacija projektivne ravnine. <li>Prikaz krivulja 2. i višeg stupnja animacijom (4 sata). <li>Matematičko/ geometrijsko modeliranje (2 sata) <li>Neeuklidska geometrija (2 sata).</ul> <strong>Praćenje rada studenata</strong> <ul><li>Pohađanje nastave - 0.5 ECTS-a <li>Domaće zadaće - 1 ECTS <li>Kolokviji - 1.2 ECTS-a <li>Usmeni ispit - 1.2 ECTS-a <li>Pismeni ispit - 1.1 ECTS</ul>
Obavezna literatura:

3. A. Barager: A Survey of Classical and Modern Geometries with Computer Activities, Prentice-Hall, 2001.

4. B. E. Reynolds, W. E. Fenton: College Geometry Using The Geometer's Sketchpad, Key College Publishing, 2006.

8. L. C. Kinsey, T. E. Moore: Symmetry, Shape and Space with the Geometer's Sketchpad, Key Curriculum Press, 1001.

9. C. V. Sanders: Geometric Graphic, Key Curriculum Press, Emeryville, 2003.

Preporučena literatura:

2. R. Dixon: Mathograpies, Dover Publications, Inc, New York, 1991.

5. L. S. Leff: Geometry - The Easy Way, Barron's Education Series, New York, 1997.

6. V. Gutenmacher, N. B. Vasilyev: Lines and Curves A Practical Geometry Handbook, Birkhauser Boston Inc., 2004.

7. J. Vince: Geometry for Computer Graphic, Springer - Verlag, 2006.

Ishodi učenja:

1. znanje i razumijevanje temeljnih geometrijskih koncepata, principa, teorija i rezultata

2. riješiti konstruktivni zadatak primjenom različitih metoda (transformacije ravnine, mjesta točaka, iteracije, . . . )

3. konstruirati geometrijsku figuru animacijom

4. definirati i konstruirati krivulje 2 . i višeg reda animacijom s posebnim naglaskom na krivulje primjenjive u geodeziji i geoinformatici

5. usvojiti osnovne geometrijskog (matematičkog) modeliranja i primjenjivati ih

6. sposobnost formuliranja problema geodezije geometrijskim (matematičkim) jezikom te njihova analiza i rješavanje

7. demonstrirati vještine geometrijskog zaključivanja

Legenda

  • P - Predavanja
  • V - Vježbe